شرکت تولید پره و میکسر صنعتی به میکس
مقالات به میکس

مقالات به میکس

مقالات به میکس

میکسر صنعتی چیست

میکسر صنعتی (Industrial Mixer) در مواردی که تولیدکنندگان نیاز به ترکیب و شکست مواد داشته باشند، استفاده می شود. یک میکسر می تواند شامل هر دستگاهی که مواد را مخلوط یا همگن می کند یا مواد متنوع ریز را به یک ماده واحد تبدیل می کند، باشد.

میکسر صنعتی چیست

میکسر صنعتی چیست و کاربرد انواع میکسرهای صنعتی

میکسر صنعتی (industrial mixer)


میکسر صنعتی (industrial mixer) در مواردی که تولیدکنندگان نیاز به ترکیب و شکست مواد داشته باشند، استفاده می‌شود. یک میکسر می‌تواند شامل هر دستگاهی که مواد را مخلوط‏‏ یا همگن می‌کند یا مواد متنوع ریز را به یک ماده واحد تبدیل می‌کند، باشد. میکسرها توانایی ترکیب کردن هر مایع یا جامدی را دارند تا در نهایت ماده مورد نیاز را تولید کنند. به طور استاندارد یک میکسر دارای یک محفظه یا مخزن اصلی بوده و با تیغه یا بیلچه دوار، مواد داخل آن مخلوط می‌شود. با این مطلب از بلاگ سام تجهیز، همراه باشید. بسته به اینکه میکسر برای چه موضوعی استفاده می‌شود، برای مخلوط کردن مواد ممکن است دارای بیلچه یا پاروی پهن و یا تیغه تیز باشد. معمولاً به همراه میکسر چند نوع تیغه مختلف ارائه می‌شود تا برای ترکیب و مخلوط کردن مواد با قابلیت‌های مختلف قابل تعویض و جابجایی باشد.


اغلب میکسرها به علت ماهیت بهداشتی و مقاومت در برابر خوردگی، از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. مواد دیگری که ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد، آلومینیوم، چدن، فولاد یا تیتانیوم است. میکسر می‌تواند در بسیاری از موارد طی پردازش و یا مراحل تولید محصول با استفاده از تیغه‌های موتوری قدرتمند خود، ترکیب انواع مواد را به مرحله ذوب شدن برساند. صنایعی از قبیل خودرو، تصفیه آب، خمیر و کاغذ، کشاورزی، شیمیایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی از میکسرها برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. این محصولات عبارتند از پلی اورتان، سیلیکون، فرآورده‌های نفتی، خمیر دندان، مواد شوینده، شامپو، ویتامین ها، لوسیون، کرم، پماد، شیره گیاهی، شربت، دارو، مواد شیمیایی خشک و مرطوب، بیودیزل و سیمان..


اکثر صنایع با تولیدات تجاری نسبتاً بالا از میکسر صنعتی استفاده می‌کنند. میکسرهای صنعتی قادر به پردازش و ترکیب مواد در حجم‌های بالا هستند. این میکسرها دارای مخزن بزرگی برای نگهداری مواد هستند و همچنین دارای تیغه‌هایی که مواد را برای در هم شکسته شدن تحریک می‌کنند.


انواع میکسر صنعتی


1. میکسر پارویی (paddle mixer): یک نوع از میکسرها با این عنوان شناخته شده است و پاروی بزرگی که در آن به کار گرفته شده، حول محور افقی می‌چرخد.

2. میکسر ساکن (paddle static): نوع دیگری از میکسرها است و در آن از تیغه‌های صاف، نازک و نواری شکل استفاده شده است. نام این میکسر به این دلیل میکسر ساکن نام گذاری شده است که دارای اجزای بدون حرکت است. در عوض، طوری طراحی شده است که محفظه مواد مسدود شده و مواد با نیروی زیاد با یکدیگر ترکیب می‌گردند. میکسر ایستایی بسیار راحت و آسان قابل نظافت و نگهداری است و این به دلیل آرایش ساده تیغه‌هایش است.

3. میکسر برشی بالا (high shear mixer): در مقابل میکسر استاتیک، این میکسر است که با سرعت بالا کار می‌کند و برای امولسیون سازی، تجزیه، کاهش اندازه ذرات، پراکنده سازی، همگن نمودن انواع مواد جامد و مایع طراحی شده است.

4. میکسر درام (drum mixers): میکسری است که با کاربرد ترکیب مواد با گرانروی کم یا متوسط​​ مانند چسب یا سیمان ساخته شده است. میکسر درام شامل محفظه استوانه‌ای است که چرخش آن سبب مخلوط شدن مواد می‌شود و قادر است ذرات مواد با اندازه‌های مختلف را با یکدیگر مخلوط نماید.


تصاویر بیشتر
همزن پره صنعتیعکس میکسر نیمه صنعتی (نیمه صنعتی - آزمایشگاهی)